Pagina's

woensdag 7 januari 2015

Monddood

- Cartoonist Gary Varvel -

Monddood 

Zal al het kwaad straks zegevieren, 
nu het zich razendsnel verspreidt ... 
monden gesnoerd, niets meer te lachen, 
een desastreus voldongen feit?

of zal het nog ten goede keren,
leven we straks in veiligheid,
zal liefde alles overwinnen,
gewoon een kwestie van wat tijd?

ondenkbaar ... niet meer te negeren
dat juk van fanatiek gebroed,
tezamen moeten we bezweren,
want vrijheid is ons grootste goed.

Puntje 7 januari 2015 




6 opmerkingen:

  1. Helemaal met je eens dat vrijheid ons grootste goed is.
    Weet niet waar dit heen gaat, het voorspelt in ieder geval niet veel goeds.
    Maak me daar best zorgen over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak me ook zorgen Anneke... aan de andere kant weiger ik om in angst te leven.
      Maar soms, op drukke plekken schiet de gedachte op eventueel gevaar dan toch even door je hoofd.

      Verwijderen
  2. Weer mooi geschreven Puntje. Op zo'n momenten besef je weer wat vrijheid betekent. Liefde zal uiteindelijk overwinnen, alleen duurt dat soms zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rob en ik hoop zo dat je gelijk hebt. ;-)

      Verwijderen