Pagina's

zondag 24 augustus 2014

De Bob




De Bob

Oom Bob valt met de deur in huis,
vaak fietst hij langs ... niet als geroepen, 
zit je net lekker voor de buis 
een bak met chippies leeg te snoepen. 

Ik zucht en hij ploft op de bank,
-hij is al jaren aan de drank-
'wat zal het zijn oom, bier of wijn?'
kijkt ie me aan met een venijn...

'Doe mij maar fris, ik drink niet meer!
Ach, toe... vooruit, voor deze keer...
maar niet zoveel, een heel klein beetje,
 want ik moet straks nog rijden weet je.'

En hup, daar gaat hij, 1,2,3 ...
de drank nog goed onder de knie,
voor ik het in de gaten kreeg
was hij goed zat ... de flessen leeg. 

Daar zit je ... drank en chips zijn op,
zegt Bob verdwaast, met houten kop
'Ik denk dat ik weer opstap mop,
jij fietst, ik ga wel achterop.'

Puntje augustus 2014 










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen