Pagina's

woensdag 16 juli 2014

Mijn hart

Banksy


Mijn hart 


Mijn hart staat altijd op een kier,
geen sluitingstijd en geen portier,
ben je nieuwsgierig, schroom dan niet, 
want vooroordelen heb ik niet.

't gezelschap is hier gemêleerd,
geen sterveling wordt hier geweerd,
van jong tot oud, van wit tot zwart,
al ben je vreemd of wat apart.

Dit hart is groot, maar soms ook klein, 
voor mensen die er niet meer zijn 
maak ik een extra kamer vrij,
ze horen er nog altijd bij. 

Slechts tweemaal klopte het voor twee, 
mijn kinderen draag ik altijd mee, 
de mooiste kamer is voor hen
zolang ik leef en ik er ben.

Soms klopt het hard, soms tikt het zacht, 
soms veert het op wanneer jij lacht, 
soms slaat de schrik er hard omheen, 
soms klopt dit hart voor jou alleen.

Wil je weer gaan, 't is jouw besluit ...
maar doe voorzichtig, kijk goed uit,
dit hart zal echt wel verder slaan,
haar deur blijft altijd open staan.


© Puntje juli 2014 



1 opmerking: