Pagina's

zaterdag 21 juni 2014

Einzelgänger






 Einzelgänger


Soms pas ik nergens bij of tussen,
ben tegendraads en lig dan dwars,
een vreemde eend, een einzelgänger,
van grote groepen ben ik wars.

'k laat mij niet in een hokje plaatsen,
gaat men me claimen ... ben ik weg,
van grote hordes kuddedieren
raak ik behoorlijk van de leg. 

Niet dat ik niet van mensen hou, 
maar soms is solitair mijn spel,
in teams, groeperingen of ploegen
raak ik behoorlijk in de knel.

Wil graag mijn eigen mening vormen,
de underdog steeds weer mijn vriend,
stoor me niet aan een anders normen, 
van regels ben ik niet gediend.

Mijn weg ... zo anders dan de jouwe,
vaak uit de pas, niet in 't gareel,
voor mij ben jij pas echt bijzonder ...
als ik mijn ruimte met je deel.

Ingrid Punt juni 2014







4 opmerkingen: