Pagina's

donderdag 29 mei 2014

Impertinent

 


Impertinent 


Impertinente vragen, 
ik stel ze graag en vaak.
nieuwsgierig, vol interesse, 
al is het niet mijn zaak.

O, wat een leuke schoenen, 
waar heb je die gekocht? 
maar zijn ze je niet iets te klein?
 - ga ik kort door de bocht -

Ben jij wel écht gelukkig? 
je oogt behoorlijk zuur...
misschien toch naar die fitnessclub 
 vanwege je postuur?

Naar welke kapper ging je
en wanneer maakt hij het af?
natuurlijk weer geen antwoord, 
ik zie ze denken "maf!"

Soms is het even wennen 
en voelt men zich gegriefd,
met impertinente vragen
maak ik me niet geliefd. 

Al lijkt het op bemoeizucht 
als ik vraag naar jouw gebrek ... 
toch is het een begin van 
een verhelderend gesprek.

© Ingrid Punt mei 2014





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen