Pagina's

dinsdag 13 mei 2014

Glimp

Beste Ingid,

Via je blog Ingrid Punt las ik wat gedichten van je die ik heel innemend vind.
Ik organiseer samen met  vrienden allerlei op het gebied van de kunst en de poëzie.

Sinds enige tijd hebben we een project lopen waaraan al 30 dichters deelnemen. Het gaat om Renga Atopia kettinggedichten.
Zou jij ook een vervolg-gedicht willen opmaken en aan ons dichtersexperiment willen meedoen? Bijgaand in bijlage zend ik je de vorige bijdragen op zodanig dat je een idee hebt waarover het gaat.. De laatste bijdrage is van de hand van Zuid Afrikaan Peter Bruwer. Mocht je er willen aan meedoen volstaat het om de laatste zin van Peter Bruwer's bijdrage over te nemen en een gedicht van ongeveer 9 regels te maken en me op te sturen. Ik zal het dan mee opnemen in ons lopend experiment.


Mijn schakel in de ketting...



de drager van dieper, helderder, betekenis en zin.

nooit zal de mens hem vinden,
ondanks hun trachten geen gewin,
'n Utopie ... vuig hersenspin,
het falen zal hen binden,
blind, zwak gebrekkig zeult men voort,
verbeten blijft men streven ... 
blijft elke glimp door tijd verstoord,
hun zoektocht in de kiem gesmoord,
de vondst hen niet gegeven.

Ingrid Punt














Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen