Pagina's

vrijdag 7 februari 2014

Vlek



Vlek


Ik zag een vlek 
op een vreemde plek,
verrek, komt slecht uit
zo pal voor je vertrek.

Zou je hem nog zien, 
als ik hem goed bedek…
met zo’n tuttige broche? 
denk niet dat ik dat trek.

Wat zou het zijn? 
't lijkt wel kattendrek,
misschien toch die 
kwijlende honden bek.

Dat roestig paaltje 
bij het fietsenrek,
die lekkende fles 
of die vette snack.

Over een uur naar 
een sollicitatiegesprek.
hoe kom ik er af, 
in zo’n kort tijdsbestek?

Ik boen, schrob en check 
als een bezeten gek,
maar ik blijf hem zien, 
't is een karaktertrek.

Dan denk ik, 
‘och… een sollicitatiegesprek,’
wat maak ik me druk, 
bindt de kat op het spek.

Laat men me gaan 
om die nietszeggende vlek?
zijn ze stapelgek, 
en dat is hun gebrek.


© Copyright  Ingrid Punt januari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen