Pagina's

zondag 9 februari 2014

Schandpaal





Schandpaal


Facebook lijkt op een arena
"ik ben goed en jij bent slecht"
nijd, rancune, wrok en afgunst,
geen respect leidt tot gevecht.

Mensen worden neer genageld
en men smult, dit smaakt naar meer
ongenuanceerde mening
ook al doet men iemand zeer.

Aan de schandpaal met dat monster
weet jij wat hij heeft gedaan?
onbelangrijk, dat is bijzaak
kom ... wij gaan er tegenaan.

Eerst de doeners, dan de volgers
veilig samen op een kluit,
met zijn allen staan we sterk, bruut 
halen wij haar onderuit.

Liken, delen, molesteren ...
gooi wat olie op het vuur
-geen idee waar het vandaan komt-
maar geen last van de censuur.

Ach, waar is de tijd gebleven
dat een ruzie werd beslecht
veilig aan de keukentafel
nu staat men openbaar terecht.

© Ingrid Punt  7 februari 2014



















9 opmerkingen:

  1. Helaas sla je de spijker op zijn kop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach dat zal altijd wel blijven Ingrid. Ik wind me er ook (te) vaak over op en heb vervolgens het idee dat ik nóg feller word belaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er moeite mee en weet nog steeds niet goed hoe ik er op moet reageren Egbert. Het gaat vaak een kant op die je totaal niet verwacht, een soort van ongeleid projectiel. Tegenwoordig houd ik me afzijdig, al druist het in tegen alles waar ik voor sta. Social media blijft nu eenmaal een oppervlakkig en vrij 'anoniem' middel om eens lekker om je heen te trappen. Iets waar de pestkoppen onder ons dankbaar gebruik van maken. Ach, niets menselijks is ons vreemd. o.O

      Verwijderen
  3. Prachtig verwoord Ingrid. Sluit id heel mooi aan bij Ton zijn blog over hetzelfde onderwerp....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al is het maar een druppel op de gloeiende plaat Elly, vele druppels maken al snel een plas. ;-)

      Verwijderen