Pagina's

maandag 24 februari 2014

Grijs




Grijs


Nee, ik ga mijn haar niet verven
met de kleuren van de jeugd,
laat mijn leeftijd niet bederven
-ouder worden is een deugd-

Leven is niet altijd simpel,
zorgen zijn soms vrij extreem,
elke grijze haar een wimpel
voor een opgelost probleem.

Niet meer speels en onbezonnen
 liet vaak diepe sporen na,
maar elk verlies ooit overwonnen 
maakt hoe ik nu in 't leven sta.

Draag die grijze vlag met ere
ban de verf en weg met schaar
ouder worden moet je leren,
trots ben ik ... op elke haar.


© Ingrid Punt februari 2014












7 opmerkingen:

  1. Wat mooi geschreven! Om over na te denken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hoe het met jou zit weet ik niet, maar er zijn een hele boel vrouwen die door hun grijze haren nog mooier worden ook. Geef jou gelijk Ingrid. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven Ingrid ! Ik ben ook gestopt met haren verven, omdat ik gewoon blij was dat ik er was zoals ik was !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grijs én mooi!
    Kom via Hannie Sorel....

    (het komt erop als Corrie)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen