Pagina's

vrijdag 13 december 2013

Weemoedig




Weemoedig

Geschater… spelend in je badje
met bal en eendje, een festijn,
nog even onder moeders hoede
waar jij altijd beschermd zult zijn.

Je houd je handjes voor je oogjes
-Want shampoo prikt  en dat doet pijn-
voorzichtig spoel ik blonde haartjes
ze voelen zacht.. je bent zo klein.

Snuif gulzig weer die zoete geur op
van fris en blozend peuterhoofd
gewikkeld in een zachte handdoek
nog één verhaaltje, ’t was beloofd.

Van toverfeeën en kabouters
maar aan het eind kom je niet toe,
ik zie je rozig knikkebollen,
mijn pluizig mannetje is moe.

Daar stil en vredig in je bedje.
gehuld in warme veiligheid,
ver van de grote boze wereld.
klein bundeltje tevredenheid.

Nu ben je groot, trotseert de wereld
met vast veel moois in het verschiet.
jij moet je eigen fouten maken.
want zonder fouten leer je niet.

Dus laat ik los ... al is het moeilijk.
ik wil er altijd voor je zijn.
maar kan jou niet altijd behoeden
voor haat, verraad, verdriet en pijn.

Heel even was ik weer je haartjes
een kindje hulpeloos en klein
nog even onder moeders vleugels
waar jij altijd beschermd zult zijn.


© Ingrid Punt maart 2013

1 opmerking: