Pagina's

zaterdag 21 december 2013

Rouw


Rouw…

Je zegt, het is maar beter zo,
er was een goede reden…
genezing zat er niet meer in
hij heeft genoeg geleden.

Je zegt, bij 't leven hoort de dood,
het zou me nog meer spijten
als ik hem niet gekend had…
niemand valt iets te verwijten.

Je zegt, vrienden en kennissen,
echt… iedereen was daar,
dat maakt het afscheid zonder
meer nu nét iets minder zwaar.

Je zegt, ik heb er vrede mee,
dit mocht niet langer duren,
een mens heeft in dit leven
soms te veel pijn te verduren.

Je zegt, het gaat wel goed…
totdat verdriet je overmand.
Je zegt… wat moet ik zonder... ?
als gevoel wint van verstand.


© Ingrid Punt 11 maart 2013

4 opmerkingen:

  1. Ik heb doorgaans niet zoveel met poëzie, maar dit vind ik een mooi gedicht. Vreemd eigenlijk, dat de mooiste dingen aan het licht komen in een tijd van duisternis...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie paulbastiaansen. Ik wens ook jou veel sterkte en hoop dat je toch een mooie kerst zult hebben.

      Verwijderen