Pagina's

dinsdag 24 december 2013

Joker




Joker

Waarmee moet ik beginnen...
het is jammer maar helaas,
je zet me weer voor joker
want jij weet waar ik op aas.

Met lede ogen aanzien 
hoe ik alles ga verliezen,
jij hebt een troef in handen,
welke dame ga je kiezen.

Wie is wie nu aan het foppen,
welke kaart is me gegeven,
nu krijg ik harde schoppen,
veel geluk met klaver zeven.

Dit spel kan ik niet winnen
en het wordt een hele toer,
harten heer kon ik gebruiken
maar weer krijg ik ruiten boer.

Kan er echt niet langer tegen
ben zó slecht in klaverjas...
heb er trouwens ook geen zin in
dus ik denk dat ik maar pas. 

© Ingrid Punt maart 2013

1 opmerking:

  1. Heel mooi gedicht.
    Dit spel wordt in mijn familie veel gespeeld, maar om een of andere domme reden lukt het mij niet om dit spel te snappen.

    BeantwoordenVerwijderen