Pagina's

woensdag 23 oktober 2013

Schrijven


Schrijven


Reeds in mijn jeugd moest ik vertellen,

-want mijn gevoel vertaalt zich graag-
zo wist ik menigeen te kwellen
met een verhaal ..." zwaar op de maag"

Van heksen, monsters en demonen,
mijn woorden niet altijd gewenst,
zelfs blauwbaard kon zich gaan verschonen,
mijn fantasie was onbegrensd.

Maar woorden missen het gevoel ...

het maakt niets uit hoe ik het zeg,
geven niet weer wat ik bedoel,
gaan doorgaans toch hun eigen weg.

Op weg naar buiten reeds gedoofd,

wellicht teveel aan hen gehecht,
ze blijven dwalen in mijn hoofd,
komen daar ook niet tot hun recht.

Daarom dat ik hen liever schrijf,
ik plant de letters op papier,
't gesproken woord blijft buiten kijf.
op schrift ... zo vind ik mijn manier.

Mijn pen geeft weer wat mij beweegt,
hij kent geen grenzen en geen rem,
stopt niet eer dat is schoon geveegd,
geeft zo mijn innerlijk een stem.

Geschreven letters vorm gegeven
aan de verhalen in mijn brein,

komen nu eindelijk tot leven
'k zou zonder ongelukkig zijn.


© Copyright Ingrid Punt september 2012






1 opmerking: