Pagina's

donderdag 31 oktober 2013

Rebel



Rebel


Soms ben ik al dat braaf zijn moe, dan wil ik rebelleren ...
ik sta vroeg op en smeer wat brood. 
wek dan mijn zoon, kus echtgenoot
ga naar mijn werk  
en voel me sterk ...

Maar dan ineens is het voorbij, dan schittert de rebel in mij,
ik zou hem willen smeren, niet wachten op de loterij, 
nee koffie nu, compleet met koek
bij Coffee-corner 
op de hoek.

 Daarna de trein naar Lutjebroek, of toch het vliegtuig naar Milaan?  
wat zwemmen in een oceaan, 
al kost me dat direct mijn baan
het blijft me zwaar frustreren,
't is niet te declareren.

Ik zucht eens diep en loop dan door, de plicht, hij roept, ik geef gehoor, 
de eerste klant, zij is voor mij - een stuk chagrijn- ze kijkt niet blij,
" wilt u een tasje en uw bon?" maar een rebel kent geen pardon,
 " wilt u een mes of liever touw?"
ze schrikt en denkt, wat zegt ze nou? 

Wat klonk dat cru, wat zei ik nu? rebels en bot individu!
ik veins een vriendelijke lach en wens haar nog een mooie dag...
 vandaag ben ik niet zo begaan, de drang was moeilijk te weerstaan,
'k vloog in een vliegtuig naar Milaan.
'zwom net nog in een oceaan, 

 zat in de  trein naar Lutjebroek, bij coffee-corner op de hoek 
nam ik een koffie met een koek, soms ben ik al dat braaf zijn moe, 
dan wil ik rebelleren ... ik sta vroeg op, en smeer wat brood. 
ik wek mijn zoon, kus echtgenoot
ga naar mijn werk en voel me sterk  ... maar ...


© Ingrid Punt oktober 2013












Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen