Pagina's

dinsdag 29 oktober 2013

Niemandsland

Foto: Vivian Maier


Niemandsland


Wanneer ik oud en eenzaam ben.
mijn spieren stram, mijn botten broos,
mijn eigen kinderen niet herken,
moe, grijs, gerimpeld, hulpeloos ...

mijn veters niet meer strikken kan,
weer terug ga naar mijn kindertijd,
ben jij dan nog die éne man
die van me houdt en met me lijdt ...

onder dat juk van ouderdom,
wanneer ik niemand meer begrijp
weet niet waarvoor, weet niet waarom
 soms duidelijk voel, de tijd is rijp ...

Leek alles vroeger kinderspel
ik ben niet meer van de partij,
 het leven gaat me nu te snel,
de wereld gaat aan mij voorbij ...

ben jij er dan, blijf jij mijn man,
wijst me de weg, nog steeds een span,
bied jij me troost, pak jij mijn hand
als ik in niemandsland beland ...


© Ingrid Punt oktober 2013



5 opmerkingen: