Pagina's

woensdag 9 oktober 2013

Idee

Soms borrelt er iets. 
In het beste geval is het een idee, in het slechtste geval ...
hoe dan ook ... waar dit gedicht over gaat? 
Ik heb werkelijk géén idee.




Idee


Soms heb ik een idee ...
een enkele keer zelfs twee
die zich nestelen in mijn brein, 
en daar stil zitten te zijn,

rustig wachtend op besluit,
want dan mogen ze eruit,
aan gehoor is vaak gebrek, 
dus ze raken in gesprek,

dat gesprek wordt discussiëren,
wie mag zich manifesteren, 
idee één, of idee twee.
welk idee stemt meest tevree ...

een idee hangt naar verluidt,
heel nauw samen met besluit.
eindelijk een besluit genomen 
mag er één naar buiten komen,

bij de ander valt dit slecht,
nu komt hij niet tot zijn recht
mokt en moppert, wel verdraaid
 de twijfel is al snel gezaaid.

zal ik voor die ander zwichten, 
gebruik ik beiden bij het dichten,
 vooruit, ik mix ze tot besluit 
en ‘t gedicht is er weer uit... 
brrppp...



© Copyright Ingrid Punt maart 2012


Was het toch gewoon een boer?

2 opmerkingen: