Pagina's

zondag 15 september 2013

Humeur



Humeur

Vandaag behoorlijk sacherijnig
’t verkeerde been, je kent het wel …
zo’n slechte bui, nee écht niet geinig,
het woekert als een boos gezwel.

de kat vrat gretig aan mijn bloemen,
hij moest en zou zijn haarbal kwijt,
helse ravage … niet te noemen,
drek, kattenkots voor het ontbijt.

van zure melk tot flinke kater,
daar bovenop, de koffie op,
miste mijn portie cafeïne, dus
sleep me voort …  met houten kop.

een lekke band, te krappe schoenen,
de bus gemist dus lopen -blaar-
vandaag geen knollen voor citroenen,
echt waar, de rapen zijn goed gaar.

mijn boze buurman - een frustratie-
gezeur, gezever, zelfbeklag,
houd wijs zijn mond, geen confrontatie
ontloopt zo zijn genadeslag.

pardon, ga weg, want ik ben nukkig
en vooralsnog op oorlogspad,
ik bal mijn vuisten, ongelukkig
gooi ik met deuren, geef een kat.

O ja, de kat zit nu te spinnen,
innemend, lief en zacht behaard,
vredig op schoot ... ik kom bij zinnen
en word weer rustig, kalm, bedaard.



© Ingrid Punt september 2013






3 opmerkingen: