Pagina's

dinsdag 24 september 2013

Feestganger



Feestganger

Verplichte feestjes ... wat een ramp
cadeaus, geveinsde wensen,
ik voel me vaak een schemerlamp,
stijf ... tussen zoveel mensen.

blijf handjes schudden, stel me voor
aan neven, nicht en tante, 
zeg steeds mijn naam, maar geen gehoor
bij al die aanverwante.

 geroddel, drank en tegenzin
steeds weer hetzelfde deuntje.
benauwd tussen twee buren in
ben ik een boekensteuntje.

drie natte zoenen op mijn wang,
 wijn, kleffe kaas, paté,
nu ben ik één met het behang,
help ... waar is de wc?

maar weg gegaan is plaats vergaan,
wring me tussen twee zussen
maar stoot daarbij een asbak om
ravage, ondertussen ...

de polonaise ... sodeju,
dat dacht ik even niet,
ik ben een saai individu
dus niemand die me ziet.

de stemming zit er lekker in
hoera ... opa is dronken
zit na zijn tiende tonic gin
luid in een stoel te ronken.

gepoch, gezever, slap gebral,
diezelfde schuine mop
van achterneef, die enge kwal
hij is vandaag de Bob.

twaalf uur, 't is bitterballentijd
verbrand meteen mijn fikken
excuus voor mijn afwezigheid
ga thuis mijn wonden likken.

(c) Ingrid Punt september 2013




2 opmerkingen:

  1. het is pas een feestje als ik niet ben geweest hihi.. in ieder geval voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen